donderdag 9 juli 2015

Zeeland en Zuid-Holland

Er is deze maanden veel te beleven in Zeeland.
Begonnen na een autorit met veellllllll regen, in Kappelle waar in het Fruitmuseum een leuke tentoonstelling is.



 Hoewel ik geen art quiltster ben vond ik dit de mooiste quilt.[de boom]





 Op het boven staand quiltje stond de stemdoos [zonde] een merklap siert de gang

In de gang hangt een geborduurde merklap gemaakt door verschillende dames .
GEWELDIG!


  Hierna ben ik naar Goes gegaan.
In de grote Maria Magdalenakerk een aanvullende Quiltexpositie.

 


 In de Kerk zaten zeer hartelijke gastvrouwen en dat is erg leuk als je alleen zo'n tentoonstelling bezoekt.


 Tegenover de Kerk is het Historisch Museum de Bevenlanden
 Doordat er op alle etages quilts hangen heb ik ook nog een leuke indruk gekrgen van het Museum.

 


 

 Na de verlate lunch bij mijn dochter Nanda gauw door naar Goedereede, daar is een expositie door de torenquiltsters.Het thema Vuurtorens!
Zeer de moeite waard!
Deze gastdame bleef wat langer open om mij in de gelegenheid te stellen alles rustig te bekijken en het boek te lezen hoe de quiltsters tot hun ontwerp zijn gekomen..
 





 Aan het eind van de middag ging de zon weer schijnen en heb ik een goede terug rit gehad, optijd voor de vergadering van "Hoop voor AlbaniĆ«"

Binnenkort wil ik proberen nog een keer de rit te maken want er is nog een mooie tentoonstelling in Veere over: Scottish Diaspora Tapestry tot 26 juli








Geen opmerkingen:

Een reactie posten